|
1.POGLAVJE (prvi del) PREMISLIMO VZGOJOOznake: vzgoja, vzgoja brez drame, starševsto, otroci
1.POGLAVJE (prvi del)
PREMISLIMO VZGOJO
Kako vzgajati svoje otroke je ponavadi težka uganka. Nemalokrat se znajdemo v drami, kjer je veliko vpitja, krivde, joka, bolečine in pretrganih vezi. Po navadi se starši preprosto odzovemo na okoliščine, namesto da bi izhajali iz jasnih načel in metod. Večina nas ve, da šeškanje ni več dobra vzgojna metoda. Izogibamo se grožnjam. A še vseeno pogosto preklopimo na avtopilota in izgubimo vajeti. To pa lahko pelje naravnost v nevihtni oblak, kar pomeni, da bo polet divji za starše in tudi otroke. Tako odreagiramo reaktivno, namesto da bi se na otrokovo vedenje odzivali dojemljivo.
Dva glavna cilja vzgoje sta:
-
kratkoročni, spodbujanje ustreznega vedenja
-
dolgoročni, oblikovanje notranje strukture možganov, ki omogoča ustreznejše vedenje in usvajanje odnosnih veščin, oziroma sprejemati boljše odločotve in imeti boljšo samoregulacijo.
Tudi strah in kazen sta kratek čas učinkovita, dolgoročno pa ne. Toda ali so strah in kazen res tisto, s čimer hočemo otroke motivirati? Če to počnemo, jih učimo, da sta moč in nadzor najboljši orodji, kadar želimo kaj doseči. V resnici želimo otroke učiti, ne kaznovati. Da bi postali ljudje, ki se znajo obvladati, spoštujejo druge, imajo pristine odnose ter živijo vestno in moralno.
Odnos mora biti na prvem mestu. Cilj nam mora biti , da se z otrokom povežemo, se mu posvetimo. Mu spoštljivo prisluhnemo, povemo,da smo na njegovi strani, pa če nam je njegovo vedenje všeč ali ne. In bolj kot se vedejo neustrezno, večjo povezanost potrebujejo.
PRAKTIČNI DEL:
Predno se odzovete na neko neprimerno vedenje se najprej vprašajte 3 vprašanja:
-
Zakaj se je otrok tako vedel? (otrok skuša nekaj izraziti, ampak preprosto ni našel pravega načina)
-
Kaj hočem otroka ta tenutek naučiti? (ni cilj samo kaznovanje)
-
Kako ga lahko to naučim? (upoštevati je potrebno otrokovo starost, razvojno stopnjo in okoliščine)
|
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:
Vzgoja brez drame, celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.
Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič
Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič
Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
|