![]() |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Berimo skupaj – 10. tedenOznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson
CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV,
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Peto poglavje: NOTRANJI POGLED
V petem poglavju bomo pozorni na notranji pogled, ki v svojem bistvu pomeni dvoje: razumevanje lastne notranjosti in razumevanje notranjosti drugega. Gre za dojemanje naše lastne psihe. Osredotočali se bomo predvsem na kolo zavedanja, to je način kako si svojo psiho lahko predstavljamo kot kolo, z osjo v središču in naperami, ki segajo do obroča. Obroč predstavlja vse, na kar smo lahko pozorni, ali česar se lahko zavedamo: naše misli in čustva, sanje in želje, spomine, zaznave zunanjega sveta ter telesna občutja. Os je notranji prostor, iz katerega se zavedamo vsega, kar se dogaja okrog nas in v nas. Omogoča nam, da se globoko povežemo z drugimi in s sabo in pomaga spoznati, da so različne misli in občutja, ki nam lahko povzročajo toliko težav, preprosto različni vidiki nas samih. Robne točke nam lahko vzamejo veliko časa in energije, lahko pa se, če želimo, vrnemo nazaj v svojo os, kjer lahko ugledamo večjo sliko. Težave so tako del nas, ne pa naša celota. Če ostanemo na robu, to pogosto vodi v doživljanje togosti ali kaosa. Kolo zavedanja nas tako nauči, da lahko izbiramo, na kaj se bomo osredotočili in v kaj bomo usmerili svojo pozornost. Postanemo sposobni izbirati (povzeto po knjigi)
V petem poglavju si preberite še:
KAKO ZNANJE UPORABITI? VAJA 1 – NAŠE ZAVEDANJE Spodaj napišite vse pritožbe, ki se jih lahko spomnite v zadnjem času. Ali napišite tiste, ki so najbolj pogoste. Naj bodo te glede vas samih, neke situacije ali glede koga drugega. (Primer: sovražim službo, ne maram sodelavca, slab sem pri košarki, dolgčas mi je, moj sin je len,..) Nato napišite še vse pritožbe, ki vam jih je povedal vaš otrok. Kolikokrat se vam in vašemu otroku zgodi, da za določeno vedenje, občutje rečete na način, kot, da je le-ta vaša celota. Kje uporabite izraz »jaz se počutim« in »jaz sem«? Zelo pomembno je, da se otroci zavedajo svojih občutij in jih razumejo. Vendar morajo tudi vedeti, da so občutja začasna, spremenljiva stanja. Otroku lahko razložite, da so čutenja kot vreme, ki se ves čas spreminja. Namesto, da rečemo: jaz sem …. (ki generalizira naše dojemanje sebe), raje povejmo: zdaj se počutim, da sem… (naše občutje postavi v ta trenutek, nakazuje da to lahko tudi mine ter skušamo s tem v TEM TRENUTKU ZDRŽATI)
VAJA 2 - KOLO ZAVEDANJA Sedaj narišite svoje kolo zavedanja (za pomoč poglejte skico v knjigi). V pomoč vam bo morda tudi naslednja skica:
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:
Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.
Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič
Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič
Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
||||||||||||
Vse pravice pridržane Zavod POGLED © 2010 - 2025 | |||||||||||||
Postavitev spletnega mesta in gostovanje:
Prolog d.o.o., Logatec
| 1990 - 2025 | CMSx
|