![]() |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Berimo skupaj - 7. tedenOznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson
CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV,
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Tretje poglavje: GRADNJA NOTRANJEGA STOPNIŠČA - Povezovanje možganov v prvem nadstropju z možgani v pritličju
Tretje poglavje poudarja pomen povezovanja nagonskih možganov v pritličju s preudarnejšimi možgani v prvem nadstropju, ki so odgovorni za sprejemanje odločitev, osebni uvid, empatijo in moralo.
PRITEGNITE GA, NE PA RAZBESNITE. OBRNITE SE NA MOŽGANE V PRVEM NASTROPJU
Strašljiv izbruh jeze je lahko eden od najbolj neprijetnih delov starševstva. Ne glede na to, ali se pojavi doma ali v javnosti, lahko v trenutku spremeni človeka, ki nam je nadvse pri srcu in ki samo z nasmeškom premika gore, v najbolj neprivlačno in odvratno bitje na planetu. Večino staršev so učili, da obstaja en sam dober način odzivanja na izbruh jeze: da jo prezremo. Drugače otroku sporočamo, da proti nam lahko uporabi močno orožje, ki ga bo uporabil vedno znova. Izbruh jeze vpritličju pomeni, da otrok postane tako razburjen, da ni več sposoben uporabljati svojih možganov v prvem nadstropju. Ker ste mu glavo polili z vodo, da bi mu umili lase, postane tako jezen, da začne kričati, metati igrače iz banje in divje opletati s pestmi. Skuša vas udariti. V tem primeru nižji deli njegovih možganov – še posebej amigdala – prevzamejo in ugrabijo njegove možgane v prvem nadstropju. Je v stanju popolne možganske neintegriranosti. Hormoni stresa, ki preplavijo njegovo telo, povzročijo, da noben del njegovih višjih možganov ne deluje popolnoma. Zato je vsaj začasno nesposoben nadzorovati svoje telo ali čustva in uporabljati katero koli od miselnih veščin višjega reda, kot so premislek o posledicah, reševanje težav ali oziranje na občutja drugih. Odneslo mu je pokrov. (povzeto po knjigi)
V tretjem poglavju si preberite še
KAKO ZNANJE UPORABITI? VAJA 1 – JEZA IN NAŠA DOŽIVLJANJA Kako se mi odzivamo na otrokovo jezo? Kaj čutimo v telesu? Se prestrašimo ali nas to razbesni? Ali samo reagiramo ali zmoremo tudi kaj premisliti? Katere situacije vas bolj vznemirijo? Kako ocenjujete in govorite o otroku, kadar doživi hud izbruh jeze? (npr.že spet to počneš) Kako ga presojate? (npr. scrkljan je)
VAJA 2- JEZA IN OTROK Katere so najpogostejše situacije, ki v vašem otroku lahko sprožijo jezo? So bolj vezane na ljudi (npr.glasni stric Peter ali kak učitelj) ali na stanje telesa (npr.kadar je lačen, zaspan,..)? So morda določena dela, ki jih ne mara opravljati (npr.delanje domače naloge, pospravljanje igrač,..)? Sedaj poskusite na odgovore iz prvega vprašanja najti rešitve, ki bi vašemu otroku omogočile, da bi se manj jezil in tako lažje uporabil možgane prvega nadstropja:
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:
Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.
Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič
Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič
Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
||||||||||||
Vse pravice pridržane Zavod POGLED © 2010 - 2025 | |||||||||||||
Postavitev spletnega mesta in gostovanje:
Prolog d.o.o., Logatec
| 1990 - 2025 | CMSx
|