![]() |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Berimo skupaj - 5. tedenOznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson
CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV,
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Drugo poglavje: DVOJE MOŽGANOV JE BOLJE KOT ENI - Povezovanje leve in desne polovice možganov
Drugo poglavje je namenjeno temu, kako pomagamo otrokovi levi in desni možganski polovici, da delujeta skupaj; tako da je otrok povezan s svojim logičnim in čustvenim jazom.
POIMENUJTE, DA UMIRITE: OBVLADOVANJE BURNIH ČUSTEV S PRIPOVEDOVAJEM ZGODB
Malček pade in si odrgne komolec. Otrok v vrtcu izgubi štirinožnega ljubljenčka. Petošolca nadleguje nasilen sošolec. Ko otrok doživlja bolečino, razočaranje ali strah, ga to lahko popolnoma prevzame, desno polovico možganov mu preplavijo neobvladljiva čustva in telesna občutja. Takrat mu kot starši lahko pomagamo, da v sliko spravi levo polovico možganov, tako da začenja razumeti, kaj se dogaja. Eden od najboljših načinov za pospeševanje tovrstnega povezovanja je, da mu pomagamo ponovno povedati zgodbo o strašljivi ali boleči izkušnji. (povzeto po knjigi) V drugem poglavju si preberite še:
KAKO ZNANJE UPORABITI? VAJA 1 – SPOMINI
Vsak izmed nas ima različne pristope reševanja problemov: glede na našo naravo oziroma lastne izkušnje. Te določajo ali procesiramo bolj levo modalno (iskanje celotnega konteksta, prepoznavanje čutenj,empatija…) ali desnomodalno (pojasnjevanje, izpostavljanje reda, iskanje strategij). Sedaj pomislite, kakšen način pri vas prevladuje in od kje izvira. Kako so bila različna čustvena stanja sprejeta v vaši družini? So bila vasa čutenja spregledana? Ste bili zaradi njih kdaj osramočeni? Ste se morda zaradi slabih izkušenj naučili, da je boljše skriti, kaj čutiš? Ste se začeli komu izogibati? Se spominite, kakšen starševski odziv vam je bil v pomoč in kakšen ne? V lastnem starševstvu bomo določene stvari poskušali narediti drugače, nekatere poizkušali sprejeli, spet druge s težavo premagovati. Katere podobnosti in razlike v starševstvu ste našli pri sebi in svojih starših?
VAJA 2 - ZGODBE Ko naši otroci doživljajo močna čustva, kot so jeza, žalost in strah, jih ta lahko popolnoma prevzamejo. Zato je pomembno, da razburljiv ali zmeden dogodek damo v kontekst. Da otroku pomagamo najti besede, ki opišejo čustveno stanje in s tem pomagamo aktivirati levo polovico možganov in pomiriti desno. Pomembno je, da se z otrokom pogovarjamo. Jim pomagamo razumeti lastne strahove in čustvom poiskati besede. V naslednji vaji najdite različne primere, ki vašemu otroku lahko predstavljajo stisko. Nato pa ob teh stiskah napišite, kaj bi vašega otroka lahko pomirilo (še boljše je, če te strategije izoblikujete skupaj z vašim otrokom).
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:
Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.
Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič
Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič
Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
||||||||||||
Vse pravice pridržane Zavod POGLED © 2010 - 2025 | |||||||||||||
Postavitev spletnega mesta in gostovanje:
Prolog d.o.o., Logatec
| 1990 - 2025 | CMSx
|