![]() |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Berimo skupaj – 2. tedenOznake: Berimo skupaj, kako znanje uporabiti zase, Vzgoja brez drame, Celostni razvoj, Celostni razvoj otroških možganov, Dan Siegel, Andreja Vukmir, Andreja Vukmir Brenčič, Tina Payne Bryson
CELOSTNI RAZVOJ OTROŠKIH MOŽGANOV,
Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Prvo poglavje: STARŠEVSTVO, KI UPOŠTEVA RAZVOJ MOŽGANOV
Prvo poglavje predstavlja model starševstva, ki je pozorno na razvoj možganov ter vas seznanja s preprostim in močnim konceptom, ki je jedro metode za celostni razvoj možganov, to je integracija.
ITI S TOKOM:
NAVIGACIJA V VODAH MED KAOSOM IN TOGOSTJO
Kako deluje oseba – otrok ali odrasel − s celostno razvitimi možgani. Takšen človek uživa psihično zdravje in dobrobit. Vendar tega ni mogoče tako lahko opredeliti. V knjižnicah je vse polno razprav o tem, kaj je psihična bolezen, psihično zdravje pa je redko definirano. Dan je prvi oblikoval definicijo o psihičnem zdravju, ki jo začenjajo uporabljati raziskovalci in terapevti po vsem svetu. Zasnovana je na konceptu integriranega delovanja možganov in upošteva razumevanje kompleksne dinamike odnosov in možganov. To definicijo lahko poenostavimo in zapišemo, da je psihično zdravje naša sposobnost ostati v »reki dobrobiti«. (povzeto po knjigi)
![]()
V prvem poglavju si preberite še:
KAKO ZNANJE UPORABITI?
VAJA 1:
Naštejte nekaj primerov, ko ste imeli občutek, da ste pluli v smeri togosti.
(Primer: v hribih sem se ustrašil višine, zato si nisem upal nikamor več) in nekaj primerov, ko ste pluli v smeri kaosa (v službi se je nabralo preveč dela, zato ste za trenutek dobili občutek da boste »znoreli«).
Nato razmislite in napišite, kako bi se na te primere lahko boljše odzvali in tako pluli v smeri harmonije in integracije.
Napišite še kak primer togosti in kaosa, ki ste ga zasledili pri svojem otroku.
VAJA 2:
Vzamite si trenutek in si predstavljajte, da vaš otrok doživi čustveni cunami. Kako je videti? Kaj takrat naredi? Morda vrže kak predmet? Poskušajte najti čim več besed, ki opisujejo vašega otroka, oziroma njegova dejanja.
(Primer: joka, kriči-“Sovražim te”, zaloputne z vrati, noče komunicirati, udari me, ugrizne samega sebe,…)
Sedaj pa pomislite, kako se vi odzovete na otrokovo doživljanje.
Ali začnete razlagati vzroke, zakaj se vam zdi otrokova reakcija pretirana?
Ali vas popolnoma prevzamejo čustva?
Se bolj usmerjate k logičnemu pojasnevanju ali raje govorite o čustvih?
Napišite nekaj stavkov.
|
DO SEDAJ SMO V ZAVODU POGLED IZDALI:
Vihar v glavi, moč najstniških možganov, Daniel J. Siegel, M. D.
Celostni razvoj otroških možganov, Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.
Otroška slikanica DIHAM, Andreja Vukmir Brenčič
Otroška slikanica MOJE TELO, Andreja Vukmir Brenčič
Čuječnost za otroke in najstnike, priročnik, Debra Burdick
|
||||||||||||
Vse pravice pridržane Zavod POGLED © 2010 - 2025 | |||||||||||||
Postavitev spletnega mesta in gostovanje:
Prolog d.o.o., Logatec
| 1990 - 2025 | CMSx
|